0512-371473
Ondersteuningsstructuur

Ondersteuningsstructuur

Ondersteuningsstructuur

Ondersteuningsstructuur

Het ondersteuningsplan laat zien hoe wij planmatig werken aan, en vooral ook hoe wij zicht houden op de ontwikkeling van de kinderen van onze scholen en kindcentra.  

Het ondersteuningsplan dient allereerst om intern de gerealiseerde kwaliteit van de leerlingzorg met zekere regelmaat te evalueren en te borgen.

Daarnaast gebruiken we het ondersteuningsplan ook als verantwoordingsdocument naar belanghebbenden en andere externe organisaties (bijvoorbeeld de onderwijsinspectie). Jaarlijks wordt het ondersteuningsplan door de intern begeleiders van Trijewiis geëvalueerd en geactualiseerd. Hierbij evalueren we aan de hand van de doelen van kwaliteitszorg rondom zicht op ontwikkeling en begeleiding: 

  • De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. 
  • De leerkrachten volgen en analyseren de voortgang van de hele groep planmatig. 
  • De leerkrachten voeren de ondersteuning en begeleiding of zorg planmatig in de praktijk uit. 
  • De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen extra zorg nodig hebben. 
  • De leerkrachten analyseren de gegevens en zoeken verklaringen voor stagnaties in de ontwikkeling. 
  • Op grond van de analyse bepaalt de school welke interventies nodig zijn om eventuele achterstanden te verhelpen 
  • De school voert de zorg planmatig uit. 
  • De school evalueert regelmatig de effecten van de zorg. 

Wanneer er uit de jaarlijkse evaluatie actiepunten voortvloeien, worden deze opgenomen in het schooljaarplan.  

Klik hier voor het actuele ondersteuningsplan van Trijewiis.